W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym, w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Aktualności

Na co zwrócić uwagę przy wyborze banku?

Wybór banku jest równoznaczny z wyborem jego produktów,  dlatego trzeba pamiętać że jest to decyzja na wiele lat. Ma ona swoje konsekwencje, które są odroczone w czasie z uwagi na transparentność oferty i postępowanie fair wobec klienta. Te dwa kluczowe czynniki decydują o lojalności konsumenta i jego rekomendacjach wśród najbliższego otoczenia, co jest najlepszym dowodem na budowanie silnie rozpoznawalnej marki banku jako instytucji zaufania publicznego wśród wysoko ubankowionego i finansowo wyedukowanego społeczeństwa, które jednocześnie świadomie wybiera najlepszy produkt na rynku i utożsamia się z filozofią jego dostawcy.

Atrakcyjność oferty i indywidualne podejście decyduje o wyborze produktu

Badania, prowadzone pod kątem relacji z klientem i jego przywiązania do konkretnej marki pokazują, że w obecnych czasach najważniejsza jest atrakcyjność oferty i indywidualne podejście, przedstawione za pomocą spersonalizowanej oferty. Dlatego przy wyborze banku warto zwrócić uwagę na kilka najważniejszych elementów.

  • Paleta produktowa. To co jest potrzebne dziś, niekoniecznie jest dobrym wyborem jutra. Dobry bank powinien w swojej ofercie posiadać szeroki wachlarz produktów zarówno kredytowych jak i oszczędnościowych. Oferta ta powinna być także zróżnicowana z podziałem na klientów indywidualnych jak i firmowych, z uwagi na to że każdy z wymienionych segmentów ma inne potrzeby finansowe.

  • Opłaty za usługi. Szukając dla siebie najlepszego produktu należy zwrócić uwagę na jego koszt. Czasy zmieniają się dynamicznie i podobnie reagują instytucje finansowe. Dla nich najważniejszy jest potencjalny zysk dla inwestora, a to niestety wiąże się z potencjalnymi zmianami opłat za korzystanie z produktów bankowych.

  • Przejrzystość oferty. Przy wyborze konkretnego produktu należy wybierać produkt prosty, opisany transparentnymi zasadami działania. To także nieskomplikowane promocje, które  pozwalają osiągnąć dodatkowe gratyfikacje finansowe z tytułu użytkowania produktu finansowego.

  • Dostępność do produktów online. Możliwość obejrzenia aktualnych operacji, sald, pobieranych opłat i prowizji, naliczanych odsetek itp. itd. w czasie rzeczywistym za pomocą bankowości internetowej, mobilnej oraz serwisów telefonicznych.

  • Serwis dla klientów. Pomoc w nagłych przypadkach i sytuacjach awaryjnych o każdej porze dnia i nocy. Odpowiedź na reklamacje, oraz zapytania dotyczące funkcjonowania produktów bankowych.

  • Dostępność dla klientów. W przypadku odbiorcy usługi finansowej wywodzącego się z pokolenia X, Y lub Z nie ma wymogu prowadzenia rozmowy z doradcą bankowym, choć dla starszego pokolenia wymóg ten jest obligatoryjny. Stacjonarne oddziały, do których można przyjść i porozmawiać  z indywidualnym opiekunem w cztery oczy, jest elementem niezbędnym w celu budowania poprawnych relacji starszego pokolenia z instytucją bankową.